Nie všetky spoločnosti, ktoré sa tvária ekologicky, aj skutočne chránia prírodu
Aj vy pri nákupe kozmetiky, potravín alebo iných výrobkov pozeráte na nápisy typu prírodné, eko, respektíve udržateľné? Podľa prieskumov až 53 % tvrdení o ekologickosti výrobkov je zavádzajúcich alebo nepodložených. Mirka Ábelová z organizácie Greenpeace Slovensko hovorí, že firmy si takto vylepšujú vlastný obraz a vytvárajú dojem o svojom pozitívnom vzťahu k životnému prostrediu.
Greenwashing 2
Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
Všeobecne platí, že ak existuje k dovážanému výrobku slovenský ekvivalent, je lepšie siahnuť po ňom. Nakupujte u lokálnych výrobcov, a keď sa dá, bezobalovo.
autorka: Júlia Kavecká
ilu. foto: pexels.com